Ryzyko, wina, niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową... brzmi jak bełkot prawny ? Już tłumaczę, od czegoś przecież tu jesteśmy!
Towar konsumpcyjny to nic innego jak zakupiony przez nas konsumentów telefon, konsola do gier, lokówka czy też kaloryfer. Audi A6 Allroad C7, rocznik 2018 za 350.000,00 PLN ? Również.
Przyjęło się, że towar jest niezgodny z umową, jeżeli nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Wywodzące się zatem jeszcze z odległych czasów PRL-u tłumaczenia sprzedawców, typu: "Panie, przecież telewizor służy do oglądania telewizji, a nie jakiś tam Netflixów" w sytuacji w którym w TV szwankuje Wi-fi - nie obroni się w zestawieniu ze złożonym przez nas z tego powodu odstąpieniem od umowy.
A zatem jakie mamy uprawnienia, jeżeli okaże się, że nasz nowy samochód ma 150 koni mechanicznych, kiedy z katalogu wręczonego nam przy jego zakupie wynika, że powinien mieć 170 ? W pierwszej kolejności możemy żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. Jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, mamy prawo żądać obniżenia kosztów lub odstąpić od umowy.
Wisienka na torcie i najważniejsza informacja jest natomiast taka, że jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie wymiany towaru na nowy i nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni - to uważa się, że uznał je za uzasadnione. Uwierzcie nam - to w wielu przypadkach najprostsza droga do wymiany towaru na nowy, przećwiczyliśmy ją wielokrotnie.
PS: Nie korzystajcie z formularzy sprzedającego - znacznie zwiększycie swoją szanse na sukces.
Wpis był dla Was pomocny ? Dajcie temu wyraz na naszym FB. Dziękujemy.